8 czerwca 2013

Trzy Metry Nad Niebem - hiszpanska, czy włoska wersja? :)

Cześć! Pomyślałam, że pora znowu regularnie pisać o filmach, dlatego nie mogłam sobie podarować mini porównania dwóch wersji "Trzy Metry Nad Niebem" (kolejna część - "Tylko Ciebie chcę"). Przebrnęłam zarówno przez hiszpańską (2010), jak i włoską (2004). Dziwnym trafem, najpierw zabrałam się za młodsze wydanie. Mam mieszane uczucia, ale jednego jestem pewna - czasu nie straciłam. Dawno komedia romantyczna  (dramat?) nie wciągnęła mnie tak bardzo, mimo że ich nie lubię i z reguły omijam szerokim łukiem :] Tym razem zrobiłam wyjątków i oby TAKICH wyjątków było więcej!
Po obejrzeniu, a nawet przed, pojawia się pytanie - która lepsza? Opinie są skrajne. Na znanym portalu Filmweb wygrywa minimalnie hiszpańska interpretacja, ale tym nie powinniśmy się sugerować. 
(Mario Casas, Riccardo Scamarcio)
URODA AKTORÓW
Do mojego serca przyznam, że też bardziej trafiła wersja z roku 2010. Dlaczego? Wydaje mi się, że aktorzy hiszpańscy wpasowali się tu idealnie w nasze kanony ideału. Ona - jasnowłosa, delikatna piękność. On - świetnie zbudowany (ach! :D), męski brunet. Aktorom z pierwotnej wersji zabrakło tego czegoś. Nie czułam ich gry, nie przeżywałam razem z nimi. Włoska uroda zdecydowanie do mnie nie przemawia. 

WSPÓŁCZESNOŚĆ 
Ponad to wersja hiszpańska wydała mi się realniejsza. Oczywiście tutaj już winy nie zwalę na aktorów. To normalne - między włoską, a hiszpańską jest 6 lat. Wbrew pozorom - to całkiem dużo. 
AKTORZY DRUGOPLANOWI 
Czyli chociażby Daniela, Mara (czemu we włoskiej wersji była blondynką?! to całkowicie mi się kłóciło), Pollo, Katina - w hiszpańskim filmie zostali świetnie dopasowani. Każda z postaci była charakterystyczna, każdą zapamiętałam bez problemu. We włoskim miałam z tym problem. Wiem, że to kwestia urody Włochów, ale mogli coś z tym zrobić. Matka głównej bohaterki wydała mi się taka bez wyrazu, jej przyjaciółka, czy siostra także. O rodzicach nie wspomnę. Jedynie nauczycielka pełniła swą rolę. 
SCENY
Może to tylko moje odczucie, ale odniosłam wrażenie, że w hiszpańskiej wersji wiele scen było zdecydowanie dłuższych, przez co ciekawszych i przyjemniejszych w odbiorze. Nawet chyba jest jakaś różnica w czasie trwania filmu. (Przyznaje, dla mnie mógłby się nie kończyć). 
EMOCJE
Dla mnie hiszpańska wersja bije na głowę włoską pod kątem wywieranych na widzów emocji. Jest tempo, szybka akcja (choć te sceny, które wydłużone być powinny - są), dobra gra aktorska. Wszystko wzięte w całość, mimo dość przewidywalnej fabuły, gwarantuje prawie 2 godziny przeżywania :DD 

Myślę, że to wszystko. A Wam, która wersja bardziej się spodobała? :) Jeśli jeszcze nie oglądaliście, to zachęcam. Jednak dla rozgrzewki, zacznijcie od włoskiej :D Lepszą zostawcie na potem! 


:)

Uwagaaa...najistotniejsze pytanie...
Babi czy ta (brzydka) Gin? :DD Nie, żeby sugerowała odpowiedź ;) Miłego oglądania!

24 komentarze:

  1. Babi! Tylko Babi, tak ładnie razem wyglądali! Beczałam jak bóbr przy drugiej części, a Mario Casas mógłby być w moim grudniowym prezencie pod choinką.

    Co do Gin, brzydka może nie jest, ale dość charakterystyczną urodę ma :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak, wyglądali świetnie :D choć jestem przekonana że Casas ze mną też by dobrze wyglądał, hahaha :DDD Gin mi się nie podoba i to strasznie :D nie znoszę takiej "wyrazistej" urody u kobiet :D za mocne rysy, taka dziwnie osadzona ta twarz, o nie :D

      Usuń
    2. taka męska trochę była, w ogóle nie wiem dlaczego drażniła mnie jej wulgarność. Jednak Babi Ciamajda to Babi Ciamajda i z nią Mario wyglądał najlepiej. Łobuz i cicha woda. Muszę znaleźć coś podobnego, bo generalnie film bardzo mi się podobał.

      Usuń
    3. Mnie też drażniła. Może dlatego, że nie lubię takich kobiet :D Jak coś znajdziesz to daj znać koniecznie, od kilku dni szukam czegoś podobnego :)

      Usuń
  2. uwielbiam ten film, mogłabym oglądać i oglądać ;)
    pierwsza część z 2010r. dla mnie wygrywa, chyba przez głównego aktora, który jest niesamowicie przystojne :D haha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj taaaak :D to nie do końca mój typ, jakoś zawsze chyba wolałam blondynów, ale Casas jest idealny! :D mogłabym na niego paczeć i paczeć :D

      Usuń
  3. tez wole hiszpanska wersje :) a Babi mnie denerwuje :D strasznie mnie draznia takie dziewczyny nie wiedzace czego chcą! Olala go to po co trąca mu się w zycie gdy zaczał je układac z Gin? A może wole Gin bo jest taka jak ja? Nie wiem sama ale wole ją :) i czekam na 3 czesc :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Calkiem niedawno obejrzałam obie części i w 100% satysfakcjonuje mnie zakończenie. Ciesze się, ze został z Gin bo Babi z drugiej części już nie była tak słodka i niewinna jak w pierwszej. Czytając trochę o drugiej części na forum przed jej obejrzeniem nie wyobrażałam sobie, ze Hugo może nie być z Babi a tu ku mojemu zaskoczeniu przebieg drugiej części totalnie zawrócił mi w głowie :) Co do urody to zgodzę się zbyt mocne rysy, figura mało kobieca ale i tak jestem za tym, ze związek tworzą fajny...
    się rozpisalam :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, Babi w drugiej części nie jest taka fajna, ale i tak wolę ją od Gin :D nie podoba mi się jej charakter i nie podoba mi się pod kątem wizualnym :>

      Usuń
  5. Oglądałam tylko wersję hiszpańską, i uwielbiam ją :) całkowicie się z Tobą zgadzam, aktorzy zapadają w pamięć. Jedynie zakończenie... ;(
    Jednak potem obejrzałam "Tylko Ciebie chcę", i przestałam rozpaczać. Będę pewnie jedną z niewielu osób, która zdecydowanie jest za Gin :) nie jest tak irytująca jak Babi, a urodę też ma niebanalną.

    OdpowiedzUsuń
  6. straaaaasznie biedy film. oglądaliśmy wersję hiszpańską i pożałowaliśmy XD

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  8. zakochalam sie w tym filmie:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. A moim zdaniem Gin pod względem urody jest o wiele ładniejsza od Babi. W pierwszej części uwielbiałam Babi, ale po obejrzeniu "Tylko Ciebie chcę" zaczęła mnie irytować, natomiast Gin spodobała mi się od razu ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mi także film się bardzo podobał. Oczywiście wersja hiszpanska z przystojnym Mario Casas'em:) Wiesz może kiedy wyjdzie 3 cześć filmu? "trzy metry nad niebem"?

    OdpowiedzUsuń
  11. Babi jest lepsza. Gin wszystko ustawila, aby wpasc na Hache. I to jest ten blad. Nie byla by taka zla jakby sie do niego nie pchala. W koncu to chlopak ma zabiegac o dziewczyne, a nie dziewczyna o chlopaka.;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja również sądzę że Hache powinien być z Gin, ona wiedziała czego chciała . a Babi to taka niby niewinna panienka a na plaży sama chciała na siłę dać mu dupy. zdecydowanie stawiam na Gin . Babi zwyczajnie mnie denerwuje . Nie chcę aby byli razem. ona też była brzydka xD ten jej wielki nos

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. co racja to racja - nos jej do najładniejszych nie należał :D

      Usuń
  13. weźcie ogaaarr ! on powinien być z Babi , wgląd aż tak bardzo się nie liczy . Babi się szanowała , a ta Gin na pierwszej randce z nim już chciała się ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też uważam, że powinien być z Babi.. jak dla mnie oni fajnie kontrastowali ze sobą - on taki niegrzeczny, ona z dobrego domu :D co do Gin - nie lubię takich dziewczyn nawet w realnym świecie, nie w filmowych, stąd moja niechęć do niej

      Usuń
  14. Czy ktoś może wie czy książka jest z wersji hiszpańskiej czy tylko włoskiej? A co do filmu też się w nim zakochałam i Gin mi się podoba, rozczarowałam się trochę Babi ( mam wrażenie, że tam na plaży zwyczajnie o wykorzystała łamiąc mu kolejny raz życie).

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy ktoś może wie czy książka jest w wersji hiszpańskiej czy tylko w wersji włoskiej?

    OdpowiedzUsuń
  16. Ksiazka jest w wersji wloskiej

    OdpowiedzUsuń
  17. " 3 Metry nad Niebem " Jest to najlepszy film (romantyczny, dramat) jaki widziałam. Zdecydowanie lepsza jest wersja hiszpańska od Włoskiej. Co do aktorów to Babi zdecydowanie powinna być z Hugo :) Nie to że nie lubię Gin. Ale Gin i Hache niezbyt do siebie pasują .. Strasznie mnie zafascynowała pierwsza część " 3 Metry nad niebem" i jestem nastawiona na to że Babi i Hache będą razem ;* Już nie mogę się doczekać 3 części. Ciekawi mnie to jak się potoczy los Babi i Hache .. Czy będą razem ? :)

    OdpowiedzUsuń

Dziekuje za kazdy komentarz! :)