25 kwietnia 2012

Drozdze ciag dalszy..skutki uboczne

Cześć! Dziś mija zaledwie 5 dzień odkąd piję drożdże i powiem szczerze, że nie wiem, czy nie ostatni. Bardzo nie chciałabym przerywać tej "drożdżowej kuracji", jednak wczoraj strasznie się zaniepokoiłam. Gdy tylko wróciłam do domu, poczułam, że jest mi zdecydowanie za gorąco. To nie była zapowiedź gorączki, czy przeziębienia, tylko ciepło, a wręcz ból odczuwalny na całej skórze - twarzy, ramion, nóg. Gdzieniegdzie nawet  pojawiły się jakieś krostki, które wyglądają jak wysypka (?!) Wiem na pewno, że nie wywołał tego żaden kosmetyk, ponieważ nie używam niczego nowego, co mogłoby wywołać reakcje alergiczną. Jestem przekonana, że to przez drożdże. Teraz tylko pytanie, czy przestać pić, czy zlekceważyć reakcje organizmu. 

Może którąś z Was też coś takiego spotkało? Co zrobiłyście? Odstawiłyście, czy piłyście drożdże dalej, a niepożądane efekty minęły? Warto się przemęczyć? To chyba trochę zbyt ryzykowane..

PS. Zapraszam dziś wieczorem na recenzje Body Scrub Orange, EiEi, który jest właśnie w aktualny konkursie do wygrania KLIK

13 komentarzy:

  1. te krostki to prawdopodobnie efekt oczyszczania się skóry, przy piciu drożdży taki często występuje. ja nie piję i nigdy nie piłam. :P

    OdpowiedzUsuń
  2. O kurczę, to jakieś poważne skutki.... ja bym nie ryzykowała. może idź do lekarza i spytaj o radę?

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie piłam drożdży, więc nie wiem co ci jest. Jednak na twoim miejscu zrezygnowałabym z picia tego ochydztwa. Może Ci za bardzo zaszkodzić.Lepiej nie ryzykuj... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie lekceważ tego, bo to nie jest zwykła wysypka, wypryski itp, ale ogólne złe samopoczucie. Lepiej nie ryzykować

    OdpowiedzUsuń
  5. Moim zdaniem nie ryzykowałabym :-) Jest mnóstwo innych lżejszych kuracji :-) Marzysz o cieniu z MAC'a? :-) Lub o lakierze Chanel? :-) Spełniam Twoje kosmetyczne życzenie! Zapraszam po szczegóły na http://blonde-shopaholic.blogspot.co.uk/2012/04/realizuje-wasze-wish-listy-koncert.html Żadne rozdanie ani konkurs! :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie po drożdżach bolała wątroba, przestałam pić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. watroba nie jest unerwiona, więc nie wiem jakim cudem mogła Cię bolec....

      Usuń
  7. ja nje miałam żadnej wysypki. może jakiś składnik na ciebie źle działa. ale jak masz wysypkę, to nje pij. *,*

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj, to może lepiej przestać z tymi drożdżami, na wszelki wypadek, żeby po prostu nie zrobić sobie krzywdy. Ja też nie piję drożdży, bo zwyczajnie mój brzuch by tego nie wytrzymał:P
    M.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pisałam Ci, z drożdżami trzeba uważać, może masz jakąś alergię...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie mam. Dziś już nie piłam i wszystko jest dobrze. Trochę żałuję, bo chciałam wypróbować taką kurację drożdżową, no ale zdrowie jest ważniejsze.

      Usuń
  10. Drożdże dodaje się do gorącej wody lub mleka w celu zabicia (aby nie fermentowały w brzuchu) w ilości nie większej niż 1/4kostki na dobę w równych odstępach. Drożdże występują(nieco w innych odmianach i mniejszych ilościach) w innych produktach np. kefirze, są używane i występują w piwie, winie. Spożycie drożdży nie zwiększa zagrzybienia organizmu, gdyż pite są martwe i trawione. U niektórych osób mogą spowodować reakcje żołądkowo-jelitowe objawiające się bólem brzucha, niewielkimi reakcjami alergicznymi, zmianami skórnymi (np trądzikopodobnymi). Nie należy się tym przejmować i odstawiać kuracji, wszystko wróci do normy do 2 tygodni.Przy bardzo ucążliwych objawach można zmniejszyć ilość np o połowę a po ustąpieniu objawów(ok 2 tyg.)Zwiększyć. Nie należy jednak przekraczać 1/4 kostki na dobę. Drożdże giną w temperaturze ok 46 st. Celsiusza więc powinny być przygotowywane najlepiej w gorącej wodzie lub mleku.

    OdpowiedzUsuń